Woensdag 11 november Sawadee vertrekt - Reisverslag uit Şānūr, Palestina van Therese Gerard - WaarBenJij.nu Woensdag 11 november Sawadee vertrekt - Reisverslag uit Şānūr, Palestina van Therese Gerard - WaarBenJij.nu

Woensdag 11 november Sawadee vertrekt

Door: Therese

Blijf op de hoogte en volg Therese

12 November 2015 | Palestina, Şānūr

Na het ontbijt hebben we gewandeld en de was weer opgehaald. We zagen dat de weg naar het strand afgezet was voor auto's.
Vanmiddag komt hier een processie langs en wordt er massaal gebeden en geofferd.
We hebben met velen nog in het restaurant gegeten want ze moesten om 12 uur uitgecheckt zijn en om 13.00 vertrok de bus naar Denpassar. Er werd hartelijk afscheid genomen en er vielen zelfs wat traantjes.
Nadat we de bus uitgezwaaid hadden zijn we nog even op de kamer gaan zitten (lekker airco) tot we herrie hoorden. De processie was begonnen. Wij hebben daar vrij lang rondgehangen en foto's genomen. Iedere maand is er zo'n massale offerande en ze offeren een varkentje, een gans en een kip. Alles wordt nadat hun kop eraf is in zee gegooid. Zo zielig. Wij gaan niet meer in zee zwemmen. Rioleringen van de hotels komen ook in de zee uit.
We zijn later in het hotel gaan eten en naderhand helemaal naar Hardy's gewandeld, een groot warenhuis. Best ver. Onderweg kwamen we Karin nog tegen. Ze verblijft nu in een guesthouse, hotel is te duur.
Toen we rond 9 uur terugliepen kwamen we langs Casablanca, een reggae café . Daar nog wat gedronken en met een taxi terug. Was zo'n eind lopen.
Heb nog gevochten met mijn ruimte op tel, tablet en stick, maar ben maar gaan slapen. Morgen is ernog een dag.a

• 12 November 2015 - 08:41

Lineke:

Toch wel apart het einde van zo.n reis, blij naar huis te gaan, maar ook weemoedig om dit af te sluiten.

• 12 November 2015 - 13:10

Ans:

Ja dat geloof ik ook dat aparte gevoel !!Wat een belevenissen hebben jullie gehad zeg !Liefs Ans en JP