Donderdag 29 oktober Prambanan - Reisverslag uit Tawangmangu, Indonesië van Therese Gerard - WaarBenJij.nu Donderdag 29 oktober Prambanan - Reisverslag uit Tawangmangu, Indonesië van Therese Gerard - WaarBenJij.nu

Donderdag 29 oktober Prambanan

Door: Gerard en Therese

Blijf op de hoogte en volg Therese

30 Oktober 2015 | Indonesië, Tawangmangu

Prambanan is een hindoeistische tempel dat in 856 is gebouwd.
In de loop van de tijd ijn er vele verwoestingen geweest door oorlogen en aardbevingen.
In 1937 startte men het werk om dit tempelcomplex te restaureren. Inmiddels zijn er 8 hoofdtempels gerestaureerd en in een cirkel om de hoofdtempels moeten er nog 250 tempels gerestaureerd worden. In het noorden staan de 3 grootste tempels gewijd aan 3 goden Siva, Vishnu en Brahma en daar tegenover staan 3 kleinere tempels die onderdak boden aan de voertuigen van deze goden; de stier van Siva, de gans van Brahma en de zonnevogel (Garuda) van Vishnu. Het is een prachtig complex met vele reflieëfen met het verhaal van de Ramayana. Dit is het verhaal van het schimmenspel van de wahjang (Romeo en Juliet )
Daarna zijn we opgehaald door kleine busjes en hebben we nog een tempeltje gereden dat veel invloeden had van de Maja's. Ze zijn nog volop aan het restaureren dus konden we er niet binnen.
Vervolgens werden we naar een ander gedeelte gebracht en daar begon onze wandeling. Het was een heel mooie wandeling tot aan de waterval. Dit was echt een paradijsje. Na voldoende foto's gemaakt te hebben begon het zware werk. Heuvels op en heuvels af. Behoorlijk steil en behoorlijk zwaar. We hebben wel fantastisch taferelen gezien. O.a. in een huis waar we van het toilet gebruik mochten maken was een keuken in het huis, maar dat is gewoon een houtvuur. De natuur was erg mooi met allemaal bouwland in etages. Er werd oa veel kool verbouwd. De mensen werken er keihard.
Onderweg zijn we bij een javaanse vrouw gestopt om thee te drinken en ze had een grote schaal vol gebakken patat (zoete patat). Het was heerlijk, alleen de vliegen waren hinderlijk. Na een vrij lange steile afdaling kwamen we bij de busjes die ons naar het hotel brachten.
Morgen weer vroeg op

• 30 Oktober 2015 - 17:10

Ans:

Weer een mooi reisverhaal ,je beleeft het mee moppies >maar wel erg vermoeiend hoor ha ha !!Ans en JP

• 30 Oktober 2015 - 17:25

Lineke:

Julie moeten er echt een boek van (laten) maken. Ik wil het zo graag zien . wij zullen dit niet doen want daar ben ik te bang voor. Respect

• 31 Oktober 2015 - 10:13

Wilma:

Dus nu weet ik dus waarom de nationale airline Garuda heet!
    Prachtige fotoos ook van die tempels,wist niet dat de hindu gods
    ook een connectie hadden met dieren, groetjes en liefs.
    Wilma en John xx

• 31 Oktober 2015 - 17:57

Tasha:

Garuda ,zonnevogel

• 31 Oktober 2015 - 17:59

Tasha:

Ik had weer een heel verhaal getypt maar die hangt weer ergens in het heelal :(
    Nou iig weer een mooi reisverslag
    X

• 02 November 2015 - 08:08

Ria:

Hey lieverds wat een leuke verhalen steeds en wat maken jullie veel mee erg leuk maar heel vermoeiend ....nog heel veel plezier dikke kus van ons

• 02 November 2015 - 09:59

Barbara:

Ik geniet van jullie verhalen en herken er veel in.
    Nog heel veel plezier