Zondag 25 oktober 2015 Koloniaal dorp en DE SLANG - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Therese Gerard - WaarBenJij.nu Zondag 25 oktober 2015 Koloniaal dorp en DE SLANG - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Therese Gerard - WaarBenJij.nu

Zondag 25 oktober 2015 Koloniaal dorp en DE SLANG

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Therese

25 Oktober 2015 | Indonesië, Bukittinggi

Vanmorgen is de groep om half 9 vertrokken met een gids naar oa een koloniaal dorp. Therese is in het hotel gebleven omdat deze tocht voor haar te zwaar zou zijn en zij echt tijd nodig had voor zichzelf nodig had om bij te komen. Dat was achteraf gezien ook wel goed omdat de tocht erg zwaar was en er heel veel trappen te beklimmen viel.
Als eerste kwamen we bij een grot waar de japanners Europeanen gevangen hielden om mee te werken aan de Birma spoorweg. In deze grot waren alle faciliteiten aanwezig zoals slaapvertrekken en een keuken. Daarna gingen we via een steile trap omhoog. Boven aangekomen had Tonny al weer een gitaar gezien en was weer druk aan het spelen met de plaatselijke bevolking. Ze vonden het geweldig en hij kon met moeite wegkomen.
De tocht ging verder naar een koloniaal dorp uit de 17e eeuw dat prachtig gerestaureerd was. Er was ook een stadhuis wat heel bijzonder was ingelegd met houtsnijwerk.
Daarna zijn we gelopen o er de dijken tussen de sawa's en dat is altijd heel bijzonder. Ik zelf had nog nooit gezien hoe de rijstplant geteeld en gebundeld werd voordat deze geplant werden.
Vervolgens zijn we door een bananenplantage en een bamboebos gelopen richting een rivier. Deze rivier moesten we oversteken dus schoenen uit en met de blote voeten over de harde stenen naar de andere kant lopen, dat viel niet mee maar uiteindelijk bereikt iedereen de overkant. Hier hadden we een prachtig uitzicht over een enorme rotsblok en de rivier. Helaas vandaag ook weer smog dus de foto's vallen wel een beetje tegen. Dit was ons einddoel van vandaag en we werden in een open vrachtwagen waarin we moesten staan teruggebracht naar het hotel.
We kwamen dar om half één aan dus het was best wel weer een lange wandeling geweest met weinig rustpauzes.
Aangekomen in het hotel ben ik naar de kamer gegaan waar Therese rustig bezig was met de site.
Om één uur zijn we met een groep naar de stad gegaan waar we gegeten hebben in een heel chique hotel. Het eten viel ons een beetje tegen, zeker als je het afzet tegen de prijs.
Vervolgens zijn we de stad ingegaan op zoek naar een grote koffertas omdat 2 van onze koffers helemaal stuk zijn. Helaas hebben we niets gevonden.
Op het centrale plein waar een klokkentoren uit Nederland staat wat rondgewandeld en op een gegeven moment kwamen we een aantal mensen tegen met slangen en andere reptielen. Natuurlijk wilde Therese weer een slang om haar schouder en ze vroeg aan mij of ik dat ook wilde doen. Ik ben doodsbang voor die beesten dus ik weigerde. Maar de omstanders en Therese spoorden mij toch aan om het te proberen.
Ik stemde erin toe en in en kort tijdsbestek hing er een grote slang om mijn nek. Ik hield mij groot maar ik denk dat ik vannacht nog van droom.
Aangekomen in het hotel waren we allebei moe en zijn we lekker even gaan slapen en vanavond nog even gezellig gedineerd in het hotel met 2 reisgenoten.
Morgen vertrekken we weer om half 7.

  • 25 Oktober 2015 - 19:00

    Henny:

    nooit van mijn leven doe ik een slang om mijn nek. zie er ook de lol niet van in.

  • 25 Oktober 2015 - 19:42

    Barbara:

    Hoi met welke reisorganisatie reizen jullie.
    Ze beulen jullie wel af.
    Nog veel plezier verder

  • 25 Oktober 2015 - 20:49

    Monique M.:

    Zo Therese, dat is verstandig van je om niet mee te gaan en eens rustig aan te doen. Jullie komen straks afgepeigerd in Nederland aan.
    Slang om je nek................brrrr.

  • 26 Oktober 2015 - 05:21

    Wilma:

    Ik weet niet hoe je dat hebt kunnen doen Gerard,in Singapore
    kregen John enJanni ook slangen rond hun nek maar dat is
    niks voor mij,can"t stand them!Doe rustig aan, de reis is nog
    niet over! Groetjes,veel liefs,Wilma en John

  • 26 Oktober 2015 - 10:55

    Ans :

    Jeetje wat een doodvermoeiende reis weer swaatje,maar wel weer interessant !! En die slang om jullie nek pfffff !!! Hoe krijgen jullie dat voor elkaar ha ha !! Maar jullie genieten dat zie je wel !! Liefs en groetjes ans en JP

  • 27 Oktober 2015 - 12:17

    Lineke:

    Goed zo Thérèse even tijd nemen. Wat een avontuur! En Gerard met die slang, ik zou het niet durven. Denk aan jullie !
    Wij hebben het druk met onze pub.2 mndmaar nu al bijna niet te tillen. Het wandelen gaat elke dag beter. Groetjes ook van Cor


  • 28 Oktober 2015 - 18:39

    Lineke:

    Hoi Thérèse en Gerard ik kreeg vandaag een afrekening van mijn telefoontje . ik heb een keer een berichtje gestuurd naar Thérèse en dat is onderschept zodat via mijn telefoontje allerlei mails zijn gestuurd (zonder dat je het ziet )daar kwam in een record tijd een afrekening van. Er stond 12.000 euro !!!!! Cor gebeld naar Ziggo die konden het gelukkig ongedaan maken! Dus even een waarschuwing Gebruik alleen whatsapp.
    Groetjes lineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Therese

Actief sinds 06 Sept. 2015
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 23692

Voorgaande reizen:

28 September 2015 - 16 November 2015

Australie en Indonesie

Landen bezocht: