Maandag 5 okt - Reisverslag uit Jamieson, Australië van Therese Gerard - WaarBenJij.nu Maandag 5 okt - Reisverslag uit Jamieson, Australië van Therese Gerard - WaarBenJij.nu

Maandag 5 okt

Door: Familie dag

Blijf op de hoogte en volg Therese

06 Oktober 2015 | Australië, Jamieson

Vandaag een gezellige dag gehad bij John en Wilma.
Ik heb heel veel gepraat met mijn broer en schoonzus en het is of er geen tijd tussen zit dat we mekaar niet gezien hebben.
Mijn broer is weer heel trots op zijn tuin die hij pas weer aangelegd heeft bij zijn nieuwe huis. dat is wel leuk omdat ik ook dat ook heel leuk vindt, dus we kunnen uitgebreid praten over de planten die hij geplant heeft en de eigenschappen van diverse planten.
Ook ben ik er achter gekomen dat de grond hier heel hard is (volgens mijn broer overal in Australië) Ik geloofde hem niet helemaal zo eigenwijs als ik ben, dus hij gaf mij een schep en hij zei dat ik het maar moest proberen (dat noemen ze vakantie) en inderdaad het viel niet mee, heel harde klei dus.
We zijn samen nog naar een tuincentrum gegaan om nog wat planten en tuin benodigdheden te kopen, ik keek mijn ogen uit wat ze daar allemaal wel niet verkopen aan inheemse planten.
De prijzen van de planten zijn wel een stuk hoger dan in Nederland.
Australië is echt het land waar men heel veel barbecued en ik zag daar dan ook enorme barbecues (complete keukens voor buiten in de tuin). Ook waren er hele grote ovens voor buiten.
Op de terug weg naar zijn huis zijn we nog naar 2 huizen geweest waar ze hebben gewoont. Bij de 2 vorige reizen die we gemaakt hebben naar Australië zijn we daar ook geweest. Was weer leuk om te zien. Weer thuis gekomen was Therese ook weer thuis, zij was met Wilma en Lisa naar een 2 e hands winkel geweest en gelukkig voor mij niets gekocht want ik zou niet weten hoe het mee zou moeten in de koffers. Gedurende de rest van de middag en de avond zijn de kinderen met aanhang van John en Wilma langs komen en hebben we gezellig in de tuin Thai,s gegeten.
Ik heb op verzoek van mijn neven en nichten muziek laten horen via spotify en hebben we gezellig gepraat.
Natuurlijk was het weer erg laat voordat we in ons bed lagen.
Ik hoop voor de buren dat ze niet teveel last hebben gehad van de harde muziek, anders moeten John en Wilma weer verhuizen

  • 06 Oktober 2015 - 02:16

    John:

    Good o!!

  • 06 Oktober 2015 - 08:23

    Sandra:

    Hi Gerard, wat fijn dat je zo'n goede band met je broer hebt. Jammer natuurlijk dat jullie zo ver uit elkaar wonen en elkaar dus eigenlijk bijna nooit face to face spreken. gelukkig is er Skype, dat is natuurlijk een optie..
    Wat een leuk verhaal ook! De foto's van de halve keukens voor in de tuin zien er goed uit, jeetje, je kunt op kookgebied helemaal los in de tuin, als je wil :)
    Ook leuk dat Therese op stap was met haar schoonzus, gezellig. Zij zal vast wel voor zichtzelf kleding gekocht hebben ;)
    Tot het volgende verhaal X

  • 06 Oktober 2015 - 09:03

    Ans:

    Leuk verslag zwagertje!!heerlijk om zo weer lekker te kletsen met je broer en familie toch!!Geniet er nog van !!En die keukens die zijn mega groot ha ha !! Zal ook wel knoert gezellig geweest zijn sávonds met al die muziek erbij zie het zo voor me !!!!!!!!!Nou schatjes nog veel plezier daar!!Weet niet wanneer jullie weer verdergaan met jullie reis maar dat lezen we wel weer !!Liefs en groetjes Ans en JP

  • 06 Oktober 2015 - 09:14

    Tasha:

    Klinkt allemaal heel gezellig zeg. Zo'n BBQ-keuken willen wij uiteindelijk ook wel in onze tuin:D Hele zomer lekker buiten in de zon koken......

  • 06 Oktober 2015 - 09:36

    Laura&Jelle:

    Dat klinkt geweldig zo'n weerzien! Heel fijn samen zo de tijd doorbrengen!

    Geniet met elkaar!
    X ons

  • 06 Oktober 2015 - 10:31

    Tasha:

    Oh... And Happy Birthday Oompie Frans , Enjoy X

  • 06 Oktober 2015 - 10:57

    Lineke:

    Leuk Gerrard.
    Het doet me denken aan de visites van ons aan Diana. Veel kletsen en vooral spelen met de kleinkinderen. Veel foto s maken. Dat doe jij toch ook? En wat is het toch fijn dat we gewoon af en toe naar Australië kunnen gaan . geniet van elke minuut.

  • 06 Oktober 2015 - 11:31

    Therese En Gerard:

    Gefeliciteerd Frans. Nu wel goed weer, vandaag was het 34 graden maar nu is het behoorlijk afgekoeld. Fijne verjaardag vluchteling

  • 06 Oktober 2015 - 23:30

    Lien:

    Zo te zien is het iedere dag nog feest
    groetjes Lien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Therese

Actief sinds 06 Sept. 2015
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 23690

Voorgaande reizen:

28 September 2015 - 16 November 2015

Australie en Indonesie

Landen bezocht: