Medan woensdag 14 oktober - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Therese Gerard - WaarBenJij.nu Medan woensdag 14 oktober - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Therese Gerard - WaarBenJij.nu

Medan woensdag 14 oktober

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Therese

15 Oktober 2015 | Indonesië, Jakarta Pusat

Dit is een uitgebreide drukke stad met een van de sterkst groeiende economieën en de hoogste inkomens per hoofd van de bevolking van Indonesie. Het hotel waar we verblijven ziet er netjes uit maar niemand spreekt er engels. Het is voor ons moeilijk uit te leggen wat we willen.
De eerste avond wilden we in de lobby een cola en een bier bestellen maar dat ging heel moeilijk en omslachtig en pas na een half uur kregen we wat we wilden. Bier was lauw.
Vanmorgen zijn we om 10 uur de stad ingegaan en we wisten niet precies waar we waren. Gelukkig vroegen we het aan een politieman en die wees ons de goede weg. We wilden naar het paleis van de sultan genaamd Istama Maimoon; dat was ongeveer een half uurtje lopen. Dit paleis is in 1888 gebouwd en wordt nog steeds bewoond door de nazaten vd sultan. We gingen hier naar binnen om het te bekijken maar het tegenovergestelde gebeurde. Iedereen kwam naar ons toe om ons te bekijken en ons te fotograferen. Ook veel schoolkinderen wilden interviews met ons. Het gevolg was dat we bijna niets van het paleis gezien hebben. Op een gegeven moment zijn we gevlucht om naar ons volgend doel te gaan, de moskee Mesjid Raya.
Dit is de grootste moskee vd stad en werd in 1906 gebouwd.
We kochten een ticket en moesten een sarong om en Therese ook een hoofddoek. Op de manier waren we echte "moslims" geworden. Dus we hopen dat we maar niet opgepakt worden door de internationale politie haha,
Ook hier werden we belaagd door schoolkinderen. Achter de moskee lag de begraafplaats vd sultan en zijn vrouwen, kinderen en familieleden.
We werden rondgeleid door een aardige oude Indonesische man die ons ook een klok liet zien die door koningin Wilhelmina geschonken was.
Daarna zijn we naar Mac Donalds gegaan voor een lekker icecoffee en een cola.
Na dit alles zijn we teruggelopen naar het hotel en een middagdutje
gedaan.
We wilden wat gaan eten. Ze adviseerden ons een goed asian restaurant maar daar begrepen ze niets. Met moeite kregen we een cola en bier maar de rest kwam niet. We zijn weggegaan na de drankjes betaald te hebben.
Op tijd naar bed want we moeten om 5 uur weer op.

• 15 Oktober 2015 - 08:17

Henny:

Therese. blote armen mocht wel? In de moskeeën die ik bezocht, in het Midden-Oosten en in Tunesië en Marokko moest je ook bedekte armen hebben.

• 15 Oktober 2015 - 08:49

Tasha:

Misschien doén ze alsof ze het niet begrijpen/verstaan omdat ze Moslim zijn en geen alcohol willen verkopen LOL

• 15 Oktober 2015 - 10:36

Ans :

Wat een geweldig verhaal weer swaatje !!Zie het zo voor mij al die mensen enkids die jullie bekijken ha ha !!En die sarong en sjaal bij Therese staat goed hoor !!!!!!!!!
    Geniet ze !!! xx Ans en JP

• 15 Oktober 2015 - 10:38

Ans :

Sorry swaatje je zou best een goed sultan zijn je zit daar aardig op die troon ha ha Maar je mag als hoogheid niet met je benen over elkaar hoor ha ha !!!!!!!!!!!

• 15 Oktober 2015 - 13:32

John En Wlma:

Wat een prachtige troon Gerard! Staat je goed hoor, laten we hopen dat
    het gauw wat makkelijker zal worden om een koud biertje te bestellen!
    Kijk al weer uit naar jullie volgende avontuur!Veel liefs van ons beiden
    John en Wilma xx

• 16 Oktober 2015 - 13:58

Peggy:

TER INFO:

THERESE EN GERARD HEBBEN DE KOMENDE ANDERHALF TOT 2 WEKEN GEEN INTERNET OMDAT ZE IN DE JUNGLE ZITTEN.

• 16 Oktober 2015 - 17:03

Lien:

Zo te lezen is 't weer een bijzondere vacantie
    Gerard op de troon van de sultan en die sarong staat Gerard ook heel MOOI !!!!
    Hopelijk krijg je op tijd nog een Biertje
    Heel veel pleizier
    groetjes Lien