Puffy Billy donderdag 8 oktober - Reisverslag uit Dandenong, Australië van Therese Gerard - WaarBenJij.nu Puffy Billy donderdag 8 oktober - Reisverslag uit Dandenong, Australië van Therese Gerard - WaarBenJij.nu

Puffy Billy donderdag 8 oktober

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Therese

08 Oktober 2015 | Australië, Dandenong

Therese had voordat we op reis gingen grote moeite met het bedenken van welke kleding ze mee zou nemen.
Want we hadden verwacht dat het in Australie koud of fris zou zijn dus gingen de koffers vol kleding voor warm en koud weer mee.
We zijn nu alweer bijna anderhalve week in Australie en de temperatuur is gelukkig voor ons constant tussen de 20 en 30 graden of soms nog meer overdag.
Gevolg de kleding voor het koude weer blijft in koffers maar neemt dus wel veel ruimte in.
Vandaag zijn we om 9:30 uur met John en Wilma op weg gegaan naar de Puffy Billy in Belgrave.
Dit is een oude stoomtrein die voor het eerst reed in 1900.
Deze trein rijdt door de Dandanong heuvels en de Yarra vlakte, dit is een prachtig gebied ten zuiden van Melbourne.
We kochten een ticket voor een enkele reis naar het eindstation Emerald lake. Deze reis duurde ongeveer een uur en we kwamen langs diverse stations die ook nog helemaal in de oude stijl waren van begin vorige eeuw.
John en Wilma waren met de auto naar het eindstation gereden om ons daar weer op te halen.
Vandaar zijn we naar het nationale park van Dandanong gereden waar we gezellig een lunch gegeten hebben.
10 jaar geleden zijn we daar ook geweest, maar het was nu veel commerciëler geworden.
Daar kun je prachtige grote vogels voederen en ook mooie wandelingen maken. Een Kookaburra hebben we vlakbij gezien. Het zijn vrij grote vogels die je eten van je bord kunnen stelen. Er waren ook veel kaketoes.
We zijn daarna nog langs de 2 huizen gereden waar ze vroeger hebben gewoond en waar wij dus ook zijn geweest.
Vanavond nog even bij Jannie (dochter van John en Wilma) langs geweest en gezellig koffie gedronken.

• 08 Oktober 2015 - 15:12

Luc:

Ha zus en swa, ik volg jullie wel hoor maar heb het heel druk en weinig tijd om er ff voor te gaan zitten. Leuke verhalen allemaal en ach een keer verdwalen doet iedereen wel eens. Leuk dat Gerard en jij dus ook daar familie hebben zitten. Het schijnt dat er ook ergens in Australië een oom van ons woont. Ik ga vanavond naar tante Lot, misschien weet zij meer. Tante Lot heeft me uitgenodigd om vanavond bij haar te komen eten omdat de drie dochters van Tante Liesje bij haar zijn. Dat is wel bijzonder want ze wonen allemaal ergens anders op de wereld, dat zal ik vanavond ook wel te horen krijgen. Ik ben erg benieuwd hoe het met ze is.
    Hey nog veel plezier daar en nogmaals ik volg jullie wel maar heb niet altijd de mogelijkheid om te reageren.

Liefs, me

• 08 Oktober 2015 - 16:10

Ans:

Hoi lieve luitjes !!Leuk weer om jullie verhaal te lezen,en de temperatuur is prachtig toch!!! Verschil met hier ha ha !! De foto's zijn ook weer gaaf om te zien.Zie dat jullie erg genieten,en John en Wilma ook van jullie !!!Geniet ze moppies liefs en groetjes Ans en JP

• 08 Oktober 2015 - 18:11

Henny:

leuk zo een oude trein . veel om te zien en te bezoeken, maar het is zo very far away.

• 08 Oktober 2015 - 18:53

Lien:

Fijn dat jullie met de hele familie zo genieten en de temperatuur werkt ook mee
    Die oude stoomtrein en het mooie landschap, het kan niet beter !!!!
    Wat een mooie foto's Ik reis met jullie mee.
    Liefs en groetjes
    Lien

• 08 Oktober 2015 - 20:59

Therese En Gerard:

De eerste dagen hebben we wel truien en jassen aangehad. Vooral in de avond werd het steenkoud.
    Ook afgelopen dinsdag en woensdag was het jassenweer. 's Nachts 7 graden. Maar over het algemeen is het hier in dr middag heerlijk.
    In dat treintje was het ook best koud, die ging omhoog de heuvels in. Dus wel wat teveel winterkleding mee, maar we hadden ze wel nodig. Nog maar een paar dagen bij John en Wilma helaas. Dan weer 5 jaar wachten.
    Wat leuk Luc dat je je nichtjes ziet bij tante Lot. Doe allemaal de groeten van ons xxxx

• 08 Oktober 2015 - 21:53

Lineke:

Wat mooi om dit allemaal te zien. Dat moeten Cor en ik ook nog doen alsde kleinkinderen wat groter zijn. In de vijf keer dat wij er waren zijn we alleen naar de blue Mountainsggeweest (fantastisch) en een keer met de ouders van Tim naar Canberra wat echt een hele mooie stad is. Vanuit Sydney wel een behoorlijke reis In ieder geval voor iemand uit het kleine Nederland. Ik kijk uit naar jullie volgende verslag liefs lineke