Donderdag 5 nov Boedistische tempel en hot spring - Reisverslag uit Lumbung, Indonesië van Therese Gerard - WaarBenJij.nu Donderdag 5 nov Boedistische tempel en hot spring - Reisverslag uit Lumbung, Indonesië van Therese Gerard - WaarBenJij.nu

Donderdag 5 nov Boedistische tempel en hot spring

Door: Therese

Blijf op de hoogte en volg Therese

06 November 2015 | Indonesië, Lumbung

Donderdag 5 november Boedistische tempel en hot spring
Eindelijk kon Gerard een keertje uitslapen. Wij hadden voor de ochtend niets gepland. Een gedeelte van de groep ging om 6 uur dolfijnen spotten, anderen gingen om 9 uur snorkelen en waren dolenthousiast over wat ze zien hebben gekregn. De dolfijnen waren trouwens ook een succes.
Wij hebben uitgeslapen en zijn pas om 8 uur gaan ontbijten. Er is hier geen verscheidenheid van brood en beleg (geen enkel hotel tot nu toe) maar je kon een eitje laten bakken, sap drinken en er was altijd een verscheidenheid aan fruit. Wel lekker.
Na het ontbijt zijn wij het strand achter het hotel opgegaan maar rechtsaf liep dood. We zagen heel veel vissersbootjes, rotzooi, armoede en verkopers. Na een hele tijd zijn we binnendoor terug gelopen want de steentjes deden pijn en je rug ook van het scheef lopen. We hebben bij een supermarktje schoongemaakte jackfruit gevonden en dat hebben we bij de mensen die bij het zwembad lagen uitgedeeld om te proeven. Ze vonden het heerlijk. Wij gingen ook lekker zwemmen en zonnen. Goed ingesmeerd en pet op anders gaan onze hersenen koken vlgs Karin (zonnesteek. Zij is er een week ziek van geweest)
Na een tijdje kwamen de snorkelaars terug en hebben we geluncht bij het zwembad of in het restaurnt.
Precies werden 8 van ons met 2 luxe wagens opgehaald en reden we de bergen in naar een boedistische tempel. Het waas mooi en er heerste een serene rust terwijl we beneden nog in de drukte en lawaai stonden. Na ongeveer een uur gingen we naar beneden, sarongs af, donatie gegevn en in de auto's gestapt.
Een kwartiertje later kwamen we bij de hot spring. Eerst kwamen we langs een lange rij tentjes waar van alles werd verkocht, vooral sarong's, kleding en tassen maar ook kleinere souvenieers. Je moet daar altijd afdingen. Een sarong kopen e in voor 15000 maar vragen er 150000 voor. Als je goed afdingt kom je op 50000 maar als je wegloopt rennen ze je achterna en kun je het voor 30000 kopen. Geen geld.
In de spring waren 3 baden. Eén groot bad en 2 kleintjes. Overal spoten koppen water en kon je eronder staan om een gratis massage te krijgen. Het water was wel groen maar wel 40 graden. We zijn daar tot een uur of 5 gebleven en gingen toen terug naar de auto's en het hotel
Om half 8 samen dineren en Karin had 3 durian's gekocht voor de groep om te proeven. Durian is een vrucht die erg duur is maar vreselijk stinkt. Zo'n vrucht mag absoluut niet in een auto, bus, kamer of restaurant gebracht worden. Karin heeft hem buiten schoongemaakt. De meeste van ons vonden het niet lekker en de rest heeft Karin aan de mensen van het restaurant gegeven. Die vinden dat een lekkernij.
Rond half elf ging iedereen naar de kamer, maar wij lagen er pas om 00.40 in want die Ipad van Gerard deed niets en we konden dus geen foto's plaatsen. Mijn tablet en Iphone staan al erg in het rood dus ik was eerst druk met alles in gedeeltes op een stick te zetten en toen hebben we de foto's van Gerard op deze tablet gezet, maar alles neemt zoveel tijd in beslag

• 06 November 2015 - 08:53

Ria:

Hoi hoi hihi gerard als hi man onder de douche leuk ff lekker gerelaxed kunnen jullie er weer tegen aan hele mooie foto's

• 06 November 2015 - 09:16

Lineke:

Elke dag komt er wel een klein of groot avontuur ,of een klein of grote bezienswaardigheid op jullie pad. Wat een reis ♥♥

• 06 November 2015 - 09:20

Hans En Ymke:

Hoeveel indrukken kan een mens aan in zo'n korte tijd? En knap dat jullie nog iedere keer de moed hebben zo'n uitgebreid verslag te schrijven en de foto's erbij te plaatsen! Fijn voor ons, kunnen we mee genieten, het vraagt wel veel tijd, dat weet ik nog van onze vakantie in Suriname indertijd (lang geleden). Geniet nog even volop van de laatste dagen en bij thuiskomst nog twee weken rust houden

• 06 November 2015 - 10:20

Ans :

Weer een mooi verhaal en de foto's ook weer ,vooral Gerard met zijn sarong aan ha ha !!
    Nou idd lekker even rusten van alles !!
    Liefs Ans en JP

• 06 November 2015 - 11:07

Luc:

Zo, weer ff bij gelezen. Wat een verhalen en foto's zeg, ik kan het allemaal niet bijhouden. Wat hebben jullie een druk programma, en zo vaak ontzettend vroeg op, ik word er moe van:-)
    Maar wel een prachtige belevenis, ben stiekem een beetje jaloers al denk ik idd dat jullie na deze vakantie een uitrust vakantie nodig hebben. Heel veel plezier nog, liefs xxx

• 06 November 2015 - 17:23

Tasha:

Nou, dat fruit mag ook niet mee in het vliegtuig straks hoor, stinkdingen :O
    Luchtvaart is inderdaad weer in volle gang. Ze hebben wel heel wat passageros weg te werken volgens mij.

X