Vrijdag 6 november naar Munduk - Reisverslag uit Munduk, Indonesië van Therese Gerard - WaarBenJij.nu Vrijdag 6 november naar Munduk - Reisverslag uit Munduk, Indonesië van Therese Gerard - WaarBenJij.nu

Vrijdag 6 november naar Munduk

Door: Therese

Blijf op de hoogte en volg Therese

06 November 2015 | Indonesië, Munduk

Vrijdag 6 november naar Munduk en wandeling
Vandaag weer vroeg op want half 9 zou de bus vertrekken naar Munduk. Dat was maar een uurtje maar wel de bergen op met haarspeldbochten. We kwamen om half 10 aan bij een gigantisch groot hotel. Je moest wel eerst 2 hoge trappen op voordat je bij de receptie was maar gelukkig werden de koffers naar boven gebracht. We konden pas vanmiddag op de kamers en voor 10 uur stond een wandeling door een prachtig gebied met o.a. rijstvelden. De hele groep ging mee alleen ik weer niet. Volgens Karin zou het te zwaar voor me zijn want het was bergje af en bergje op, heel steil. Ik kon gelukkig eerder op de kamer (s). Het waren allemaal cottages die eerst rijstschuren waren. Ze staan ook op de berg tussen de rijstvelden. Het was zo gezellig dat ik foto's blééf maken. Enkele zet ik op de site.
Toen ik uitgekeken was op alles (slaapkamer op de eerste verdieping met balkon en uitzicht op een vijver en de rijstvelden; de badkamer beneden gedeeltelijk boven open en het "keukentje"waar een plastic box voor eetwaren stond ivm ongedierte) ben ik door de prachtige tuinen gaan wandelen. Daarna heb ik mijn voeten en handen laten masseren.
Om 12.00 uur ben ik met de tablet bij de receptie gaan zitten en heb het vorig verhaal erop gezet in afwachting van de groep. Opeens begon het keihard te regenen. Arme groep, een half uur later kwamen ze als verzopen katten en doodmoe terug.
Gerard was ook verrukt van deze cottage en we bleven lekker op ons balkonnetje zitten tot we gingen eten. We hebben nagetafeld met Saskia en Remco tot 4 uur. Om 5 uur zouden we naar een uitkijkplateau gaan om de zonsondergang te zien en je kreeg er wat lekkers en kon er een drankje kopen. Helaas kwam er niets van terecht want er ging laaghangende bewolking hangen en de zon was helemaal niet te zien, dus de zonsondergang ook niet.
Om half 8 met z'n dertienen gegeten. Karin deed niet mee want ze voelde zich helemaal niet lekker. Drie mannen bespeelden instrumenten en het was echt (sorry) jankmuziek. Zo eentonig.
Naderhand kwamen er jonge meisjes traditionele dansen doen. Dat was wat leuker om te zien en te horen. Om 22.00 uur was iedereen terug naar z'n cottage. De indonesische mensen gaan vroeg naar bed en als het na tienen wordt kijken ze je weg. Morgen vertrekken we weer om half 9.

• 07 November 2015 - 07:53

Monique:

Wat een indrukwekkende reis en schitterende foto's! Levensgenieters zijn jullie, super.

• 07 November 2015 - 10:46

Tasha:

Mam, zal ik alvast een afspraak maken bij de dokter voor als je terug bent? :(

X

• 07 November 2015 - 12:51

Therese En Gerard:

Waarom Tasha? Gaat al veel beter en hebben net bijna 3 uur gewandeld (shopping).
    Nu lekker bij een grillrestaurant.
    Kun je weer stoelen voor ons regelen de 14e? Was vorige keer prima geregeld

• 07 November 2015 - 12:53

Ans :

Mooi verhaal weer schonesissie !!En goed van Karin dat ze zei dat je lekker daar kon blijven.Alhoewel je dat wel leuk gevonden zou hebben!om mee te gaan!Kis en liefs Ans en JP

• 07 November 2015 - 19:59

Marianna:

hi there really beautiful , wish you best fun ever kisses to both