Zaterdag 7 november naar Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Therese Gerard - WaarBenJij.nu Zaterdag 7 november naar Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Therese Gerard - WaarBenJij.nu

Zaterdag 7 november naar Ubud

Door: Therese

Blijf op de hoogte en volg Therese

08 November 2015 | Indonesië, Ubud

Na een heerlijk ontbijtje in de openlucht met zicht op de bergen en de sawa's zijn we om half 9 in de bus gestapt om naar Ubud te gaan, ons volgend hotel. Het eerste gedeelte was vol haarspeldbochten en de mensen die wagenziek werden werd geadviseerd voldoende reispillen te nemen. Ik zat voorin maar werd ondanks de pilletjes toch een beetje groen.
Na een uurtje kwamen we bij 3 meren. Het was een schitterend uitzicht. Karin raadde ons aan om aan de man men slangen en andere beesten geen geld te geven om foto's te maken want zo hield je dit gegeven in stand. Die beesten waren altijd in een klein hokje of mandje. Dat hebben we dus ook niet gedaan.
Om kwart over 10 tot kwart voor 11 mochten we bij een tempel rondlopen en foto's nemen. We mochten niet de tempel zelf in maar wel foto's vanuit de deur maken. Er liepen overal vrouwen met offers rond. Ze droegen het meestal in manden op hun hoofd maar ook wel op bladen. Ze leggen bij elk gebouw, beeld en vele bomen offers neer en vaak ook wierook. Dit gaat de hele dag door. Gerard zag ook opeens een processie waar hij achteraan rende om foto's te nemen. Waar de bus op ons wachtte waren heel wat souveniers winkeltjes maar de meeste waren nog gesloten. Ik zag dat de vrouwen die hun winkeltje wilden openen de luiken eerst half omhoog deden, dan de winkel en de stoep ervoor veegden en daarna eerst offers neerlegden. Dan pas was de winkel echt open.
We reden verder naar Ubud waar we rond 12 uur in het hotel aankwamen. We konden al vrij snel onze kamers in. Eenvoudig maar wel netjes met een douche in de buitenlucht. Dat kan, het is er warm en we hadden ook warm water.
We zijn even gaan wandelen en hebben geluncht (kipsate op een houtskooloventje naast je bord) maar het was zo vreselijk warm dat we terug naar het hotel zijn gegaan, gedoucht, siesta gehouden om om 5 uur weer langs de winkelstraatjes gelopen. We kwamen bij de markt terecht waar ik zo'n hangtas heb gescored, die tassen die ik zo handig vind want je hoeft niets vast te houden en hebt je armen nog vrij. Degenen die mij kennen weten wat ik bedoel. De laatste van Srilanka was al overal stuk aan 't gaan dus dit kwam mooi uit. Tussendoor hebben we ergens nog op een terrasje gezeten om wat te drinken want het is hier dorstig weer en vlakbij het hotel hebben we bij een grillrestaurant wat gegeten. Het was heerlijk maar je merkt dat je in toeristengebied was. Het was minimaal 2 keer zo duur als de eerste 3 weken. Omgerekend 23 euro, nog niet duur voor 2 personen eten en drinken.
We zijn rond 11 uur ons bed in gekropen want morgen vertrekken we om 8 uur voor een fietstocht.

  • 08 November 2015 - 14:39

    Lineke:

    Hoi allebei,

    Dat van die haarspeld bochten zou ik voor geen miljoen gedaan hebben. Of je moet me eerst bewusteloos spuiten.

    Ons Treesje (hond) is aardig gewend en we hebben er onze handen aan vol.

    Maar we fijn om zo weer veel buiten te zijn ,ook heel goed voor Cor zijn conditie.

    Nog heel veel reis plezier

    Liefs lineke



  • 08 November 2015 - 15:44

    Ahenny:

    prachtige foto,s. komt er nooit een eind aan jullie reis?

  • 08 November 2015 - 16:19

    Ans :

    Die bochten als ik het al lees word ik al misselijk ha ha !!Leuk verhaal weer schonesissie,en foto's ook !! Doe het rustig aan in die hitte maar geniet wel !!xxxAns en JP

  • 08 November 2015 - 17:57

    Monique M.:

    Hoiiiiiii luitjes,

    Na deze vakantie verdienen jullie een speldje..........voor uithoudings- en doorzettingsvermogen pffff.
    Veel plezier nog.
    Knuffie

  • 08 November 2015 - 18:24

    Marijke:

    Wat ziet het er allemaal geweldig uit!!!!!

  • 09 November 2015 - 00:00

    Frans:

    Weet je, ik heb er genoeg van. Ik begin medelijden met jullie te krijgen.
    Ga toch eens leven!!
    Hang thuis voor de buis, ga naar Appie of Jumbo om boodschappen te doen, ga je tuintje aanharken, je auto wassen, in de file staan, allemaal normale dingen die mensen doen.
    Maar.... oké, jalousie komt er een beetje bij kijken, want jullie maken dingen mee binnen een paar weken, waar ik in zestig jaar niet aan toekom.
    Zou het ook willen, maar ook niet. Als jullie maar genieten, daar gaat het om.
    En wij genieten van jullie verhalen en foto's.
    Volg het wel allemaal, maar reageer niet altijd, want ik moet naar Appie, mijn balkon aanharken, auto wassen en in de file staan.
    Groetjes, sterkte en veel plezier verder.





  • 09 November 2015 - 00:00

    Frans:

    Weet je, ik heb er genoeg van. Ik begin medelijden met jullie te krijgen.
    Ga toch eens leven!!
    Hang thuis voor de buis, ga naar Appie of Jumbo om boodschappen te doen, ga je tuintje aanharken, je auto wassen, in de file staan, allemaal normale dingen die mensen doen.
    Maar.... oké, jalousie komt er een beetje bij kijken, want jullie maken dingen mee binnen een paar weken, waar ik in zestig jaar niet aan toekom.
    Zou het ook willen, maar ook niet. Als jullie maar genieten, daar gaat het om.
    En wij genieten van jullie verhalen en foto's.
    Volg het wel allemaal, maar reageer niet altijd, want ik moet naar Appie, mijn balkon aanharken, auto wassen en in de file staan.
    Groetjes, sterkte en veel plezier verder.





  • 09 November 2015 - 00:01

    Frans:

    Oeps, twee keer. Da's teveel.

  • 09 November 2015 - 00:24

    Wilma:

    Hallo lieverds
    Net in jullie laatste reisverslagen gelezen dat jullie
    nu eindelijk tijd krijgen om een beetje uitn te rusten!
    Wat is dit een reis geweest, heel interesant maar erg
    vermoeiend,jullie reisleidser is zelfs niet goed geworden.
    Hoop dat jij je beter voelt Therese.Veel plezier , groetjes
    en liefs,Wilma en John xx

  • 09 November 2015 - 10:46

    Sandra:

    Wat maken jullie toch een super leuke reis. Zo leuk om dagelijks de verslagen te lezen en daarbij de foto's te bekijken. Jullie genieten echt! Ik weet niet hoelang jullie reis nog duurt ,maar ik wens jullie nog heel veel plezier xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Therese

Actief sinds 06 Sept. 2015
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 23502

Voorgaande reizen:

28 September 2015 - 16 November 2015

Australie en Indonesie

Landen bezocht: