Maandag 26 oktober naar Yogyakarta Vertraging - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Therese Gerard - WaarBenJij.nu Maandag 26 oktober naar Yogyakarta Vertraging - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Therese Gerard - WaarBenJij.nu

Maandag 26 oktober naar Yogyakarta Vertraging

Blijf op de hoogte en volg Therese

29 Oktober 2015 | Indonesië, Bukittinggi

Maandagmorgen vroeg om 7 uur gingen we op weg naar het vliegveld voor een vlucht eerst naar Jakarta en dan door naar Yogyakarta.
We we waren net de stad uit toen de bus er mee stopte. De bijrijder en de chauffeur openden de motorkap in de bus om te kijken of ze het probleem konden verhelpen. We werden vergast en moesten uit de bus maar ver van de weg staan. Na een kwartier was het probleem nog niet opgelost en Karin besloot om het vervoerbedrijf te bellen voor een andere bus want we moesten half tien op de luchthaven zijn.
Vrij snel kwam er een andere bus en we konden onze weg weer vervolgen. Aangekomen bij de luchthaven konden we buiten geen koffie meer drinken omdat we te weinig tijd hadden. Toen we echter bij de incheckbalie kwamen werd ons medegedeeld dat onze vlucht vertraging had vanwege de smog en met ons nog vele vliegtuigen. De reisleider had gevraagd of wij als eerste samen met haar wilden inchecken omdat ze verwachtte dat wij overgewicht hadden. Dat klopt wel, tot nu toe mocht we altijd 30 kilo mee, maar op deze binnenlandse vlucht was het maar 20. We zetten de koffers op de band en het bleek dat we 27 kilo teveel hadden (kassa!!!!). Gelukkig voor ons werd het gewicht van alle koffers bij elkaar opgeteld en uiteindelijk bleek het 14 kilo teveel te zijn. Dit kostte ons 600.000 roepie, Nog 2 hadden wat overgewicht en uiteindelijk was het voor ons 400.000.
Vele vluchten waren vertraagd en we moesten op de grond zitten omdat er geen stoelen waren. Hier kon je nog wat eten en drinken kopen. Het was benauwd en druk. Uren later mochten we door de douane maar daar moesten we nog heel lang wachten. Je kon er geen eten kopen en inmiddels had iedereen honger want ons ontbijt was al om 6 uur. Rond 10 voor 3 vertrok het vliegtuig eindelijk nar Jakarta maar we wisten al dat we de aansluiting daar gemist hadden. (we kregen wel meteen eten hoera!!!). Karin, onze reisleidster, regelde meteen dat we in Jakarta de eerstvolgende vlucht mee konden. We hadden net genoeg tijd om in te checken en het ging vrij vlot, de koffers werden doorgeboekt. Na een uurtje met het vliegtuig en nog eens een uur met de bus kwamen we in het hotel aan om 21.30 waar een heerlijk buffet voor ons klaar stond. De kamer is lux en prachtig en hier verblijven we de komende 3 nachten.

• 29 Oktober 2015 - 16:54

Peggy:

Getverderrie wat een lage saaie dag :)

• 29 Oktober 2015 - 16:54

Peggy:

Lange ook, haha

• 29 Oktober 2015 - 19:00

Ans :

Nou zeg dat wel saai,hongerig ,moe,en lang en dat allemaal om die smog en die stomme bus ha ha !!