Zaterdag 17 oktober Bukit Lawang - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Therese Gerard - WaarBenJij.nu Zaterdag 17 oktober Bukit Lawang - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Therese Gerard - WaarBenJij.nu

Zaterdag 17 oktober Bukit Lawang

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Therese

19 Oktober 2015 | Indonesië, Jakarta Pusat

Om 9 uur moesten de koffers klaar staan en de porters (dragers, vrnl vrouwen) brachten onze koffers over de wankele hangbrug naar 3 jeeps die al klaar stonden. We vertrokken met de jeeps naar de olifantenwasplaats. Enkele van onze groep hadden de excursie gedaan om olifanten in de rivier te wassen, Dat vonden de olifanten heerlijk.
Toen zijn we richting Bukit Lawang gegaan. Onderweg zijn we gestopt bij een restaurant met een mooie tuin waar je een cocosnoot kon kopen en de melk drinken. Er was ook fris en chips. Alleen Therese nam cocosnoot want de rest van de groep kende dat niet,
De weg was heel erg slecht waardoor het niet opschoot en de rit was ook niet zo spectaculair omdat we door palmolieplantages reden. We hebben wel bij een stop de fabriek gezien.
Om een uur of twee kwamen we in Bukit Lawang aan. Dit is een klein dorpje aan de oevers van de Bahorok rivier. Hier grenst het nationale park Gunung Leuser. Dit is een park van 8000 vierkante kilometer waar nog als enige plaats op de wereld de oerang oetangs leven in het wild. Morgen maken we een wandeltocht om hopelijk de oerang oetangs te zien.
Nadat we de koffers op de hotelkamer hebben gezet hebben we met Karin een tocht door het dorp gemaakt, The Shopping Mall!!!) 's Avonds met z'n allen in het hotel gegeten.

• 19 Oktober 2015 - 16:42

Ans :

Die hangbrug pff zou er nachtmerrie van krijgen !!Dappere familie heb ik ook hoor !!
    Geniet ze weer op wwn andere plaats !!Liefs en groetjes ans en jp