Victoria Market donderdag 1-10 - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Therese Gerard - WaarBenJij.nu Victoria Market donderdag 1-10 - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Therese Gerard - WaarBenJij.nu

Victoria Market donderdag 1-10

Door: Therese

Blijf op de hoogte en volg Therese

01 Oktober 2015 | Australië, North Melbourne

Vanochtend om een uur of 11 naar Victoria Market gelopen.
Imposant om te zien. Binnen in het oude gebouw wordt Venlo vlees, kip en vis verkocht. Enorme hopen vlees en netjes uitgestald. Buiten waren er nog heel veel overdekte paden; pad À tm C groente en fruit, pad D tm L kleding, souvenirs, schoenen enz.
Als je buiten staat zie je enorme gebouwen om je heen. Het was vandaag prachtig weer met 24 graden en de lucht helemaal blauw ( jammer dat het na zonsondergang zo enorm afkoelt).
Echt mooi en vooral lekker!!!
We hebben nog een trip een oude tram gemaakt. In de binnenstad is een vrije zone; daar mag je gratis in elke tram stappen, zo ook deze Circle tram.
Als je ergens gaat eten staat er altijd het aantal kilojoules erbij, ook bij bijvoorbeeld Subway.
Wel handig als je op je eten wil letten.
Het is in het centrum ook heel schoon. Je ziet bijna geen peuken en afval op straat. Er staan overal grote afvalbakken met een asbak ernaast. Zouden ze in Nederland ook moeten doen!!!!
Bij overheidsgebouwen mag je niet binnen de 4 meter roken (boete) maar in Nederland willen ze gaan verbieden dat mensen in hun tuin of hun balkon roken als je buren er last van hebben. Niet normaal!!!!

Verder wil ik nog ingaan op een bericht op FB. Er werd geklaagd dat de vluchtelingen in de treinen zo' n puinhoop achterlieten.
Dan had je moeten zien hoe de reizigers in het vliegtuig de boel achterlieten. Schandalig. Kreeg jè tranen van in de ogen.
Vlgs de stewardess gebeurde dit bij elke vlucht.
En dit waren echt geen vluchtelingen....

  • 01 Oktober 2015 - 15:04

    Henny:

    leuk verslag . zal iedere dag lezen. gratis trams in het centrum: zouden ze hier ook moeten doen .

  • 01 Oktober 2015 - 15:16

    Lineke:

    Ja overal op de wereld is het anders. Maar in Australië is de politie weer veel strenger.
    In Nederland worden ze uitgescholden. Misschien heeft dat er ook mee te maken???

    Cor en ik zijn vandaag naar Oisterwijk geweest lekker gelopen, voor zover Cor dat lukt. Heerlijk gelunched vlak bij het oude gemeentehuis.
    Ondanks de herinneringen toch een leuke dag veel plezier ♥♥♥♥

  • 01 Oktober 2015 - 17:12

    Ans:

    Leuk verhaal weer schonesissie en mooie foto's!! Lekker warm is goed voor jou Therese ha ha !En in de avond dikke trui aan ! En gratis trams zal hier wel niet gebeuren meissie ! geniet ze maar lekker !
    Nou groetjes en Liefs Ans en JP

  • 01 Oktober 2015 - 19:04

    Tashaa:

    Mam......., ik mis je!! Kom maar weer terug :*(

    Grapjuh!!! Nou, ik mis je wel maar je mag nog wel even vakantie vieren :D

  • 01 Oktober 2015 - 21:05

    Frans:

    Oké, ik heb geloof ik weer eens niet goed heb opgelet.
    Lees ik dat er 400.000 loempia’s aan belasting betaald moet worden in Bali en dat jullie daar 7 uur hebben rondgehangen.
    Dacht dus vandaag een verslag te lezen van een trip op een ossenkar door de sawa’s die als terrassen tegen de bergen op liggen, maar lees ik iets over een overdekte markt en een schone stad. Nou dacht ik, “is Indonesië toch behoorlijk vooruit gegaan”.
    Nee zeg, zitten ze in Australië!!

    Maar, zoals gewoonlijk, geven jullie een kijkje in de wereld door jullie verslagen en foto’s, terwijl wij (ik) in onze (mijn) luie stoel kan blijven zitten.
    Ik hoop dat jullie ervan zullen genieten (doe wij ook, maar dat is “geleend”) en wens jullie een hele fijne vakantie toe.
    Ik kan me de verrassing van je broer voorstellen (hé er gaat iets dagen….) en dat zal hoogtepunt zijn. Maar daar gaat het eigenlijk niet om.
    Denk ook eens aan ons en blijf ons op de hoogte houden. Dát is jullie missie.
    Heel veel plezier!
    Brasa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Therese

Actief sinds 06 Sept. 2015
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 23510

Voorgaande reizen:

28 September 2015 - 16 November 2015

Australie en Indonesie

Landen bezocht: