Melbourne 30 september - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Therese Gerard - WaarBenJij.nu Melbourne 30 september - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Therese Gerard - WaarBenJij.nu

Melbourne 30 september

Blijf op de hoogte en volg Therese

30 September 2015 | Australië, North Melbourne

Na een uiterst vermoeiende reis kwamen we vandaag na 36 uur in het appartment hotel aan.
We hadden wat problemen in Jakarta met luchthavenbelasting waardoor het vliegtuig 25 minuten vertraging had. Uiteindelijk lieten ze ons vertrekken maar op Bali kregen we hetzelfde probleem. We moesten ff 400.000 ballen neertellen. We schrokken heel erg in eerste instantie maar dat was maar 28 euro. Bij 2 koffie betaalden we ook 58.000 roepies.
We hebben bijna 7 uur op Bali rondgehangen. Het internationale gedeelte was groot en modern maar nog niet af en een heel eind lopen vanaf Domestic dat nog oud was.
We dachten nog geurtjes te scoren bij de taxfree shops, maar mijn geurtje en dat we voor Wilma wilden meenemen hadden ze niet en dat van Gerard was een andere versie en rook niet zo lekker. Bovendien was het net zo duur als op Schiphol. Je kunt beter op acties van Douglas en Ici Paris wachten want dat is vele malen goedkoper. Jammer voor Wilma.
Op Tasha's advies had ik alles opgegeven wat ik illegaal had meegenomen in Melbourne. De hele weg buikpijn vd zenuwen. Ik had 20 pakjes sigaretten meegenomen omdat in Australië 1 pakje 13.60 euro kost.
Hij vroeg of ik 50 sigaretten had meegenomen en ik zei nee, meer. Voor mijn man en mij deze 12 dagen in Australie. Vroeg naar medicijnen, drugs en alcohol. Dit is buitengewoon goed gegaan. Na het ophalen vd koffers moesten we weer de ingevulde papieren laten zien en deze man stelde dezelfde vragen. We mochten door. Wij hadden inmiddels wel overgewicht door de taart die we van Tasha hadden gekregen in het vliegtuig. We hebben hem met z'n tweetjes opgegeten in 2 etappes......overheerlijk!!!!
Zo moe dat we een taxi naar het hotel hebben genomen, gedoucht en geslapen. Tussendoor een broodje gaan eten en wat boodschappen gehaald. Het is een mini appartementje maar er zit van alles in. Daarna weer geslapen.
Onze geest wil wel maar ons lichaam niet meer. Hieraan merken we dat we ouder worden. Echt een offday!!!
Morgen is de jetlag over en dan gaan we pas genieten.

Kus allemaal en leuk alle reacties.

Zaterdag pas de verrassing voor John en Wilma. Even wachten nog dus....

• 30 September 2015 - 11:07

Dawley :

Even 400.000 ballen neertellen.

• 30 September 2015 - 11:08

Jelle, Laura:

Wat fijn te lezen dat jullie er zijn!!! Oh best spannend nog dan inderdaad..
    Wat een geld zeg hihi..

Nu bijkomen van de lange reis en volop genieten!

Liefs ons

• 30 September 2015 - 11:16

Else Marie En Jo:

Fijn dat jullie nu eindelijk op plaats van bestemming zijn!!
    Nu heerlijk genieten!!
    Lieve groetjes

• 30 September 2015 - 12:48

Monique:

Fijn dat jullie er zijn. Ik zou me ook rot schrikken over dat bedrag! Fijne tijd en groetjes ,

• 30 September 2015 - 13:27

Inge:

Hele fijne tijd en geef allen een hele dikke knuf en kus x
    Super om dit te kunnen lezen.

Xx

• 30 September 2015 - 13:38

Henny Kok (campanile):

zeker blij, dat jullie er zijn. Ik trek het niet meer, zulke lange vliegreizen.
    ja, de roepie is ontzettend gedaald in waarde de laatste tijd, dus niet meer schrikken.

• 30 September 2015 - 14:09

Therese:

Ach ja, had een heel verhaal gelezen maar dat sloeg hij niet op. We waren zo moe dat we bijna de hele dag geslapen hebben. Het is zwaar Hennie, maar Gerard's broer woont nu eenmaal zo ver.

Tasha bedankt voor de tips wat betreft de douane in Australie.
    Geen problemen gehad. Wij persoonlijk hadden wel overgewicht door je heerlijke taart.

Vanochtend om 5 uur al ontbijt in het vliegtuig.
    Nu lekker eten

Bedankt voor alle reacties, echt TOP

• 30 September 2015 - 14:21

Sandra:

wat fijn dat jullie goed aangekomen zijn! 36 uur, poeh, ik weet niet of ik dat vol zal houden, heel vermoeiend, zucht.. maar nu de reis erop zit, is het genieten geblazen.
    Ben benieuwd naar de verhalen die komen gaan!
    Have fun..

PS, Therese, vergeet niet af en toe een word-on woordje neer te leggen ;-) als je tijd hebt en zin hebt en uiteraard als je wifi hebt. Anders spelen we gewoon weer als je terug bent XXXXXXX

• 30 September 2015 - 14:42

MoniqueM:

Hai luitjes,

Pfffff 36 uur!!! Wij zaterdag gelukkig maar 3 uurtjes naar Portugal. Ik zou gek worden in dat vliegtuig en slapen kan ik ook nooit dus dan is het helemaal een lange zit.
    Maar jullie krijgen er weer een hoop moois voor terug. Fijne tijd.

• 30 September 2015 - 15:18

Ans:

Jeetje mensen wat een reis schonesissie pffff!! Blij dat jullie goed geslapen hebben!! En geniet van alles,wij doen het van jullie verhalen en foto's!!!! Kis en groetjes JP en Ans

• 30 September 2015 - 16:32

Lineke:

Ik vind 24 uur naar Sydney al heel erg lang.. Maar na het uitrusten begint voor jullie nu een mooie vakantie. Ga er van genieten en vooral veel foto s maken . liefs Lineke

• 30 September 2015 - 19:45

Therese En Gerard:

Gaat Fransje weeeeer vluchten met zijn verjaardag? Veel plezier in Portugal xxxx

Tasha, de koffers waren er snel dankzij jou en niet kapot. Hoe gaat het met de kat?

Sandra, ik speel ook maar heb beperkt wifi en gisteren waren we knockout haha

Zullen we zeker doen Lineke. Het worden er wel weer 6 tot 8 duizend. En dan een selectie maken voor een fotoalbum, pffff

• 01 Oktober 2015 - 00:48

Lien:

Wat een lange en vermoeiende reis en al die controles etc.
    Nu heerlijk genieten !!!
    Groetjes Lien

• 01 Oktober 2015 - 07:37

Thony & Lidy:

Na al die stress en spanning kan jullie vakantie beginnen! Heerlijk, geniet ervan! Hoe is het weer daar? We willen trouwens ook op jullie kerst etentje komen. Bedankt voor de uitnodiging! Het duurt nog wel even maar wij nemen Bakkeljouw met fungi en bakbanaan mee. Is dat ok?

• 01 Oktober 2015 - 09:59

Tasha:

Yes mam, het beest leeft nog, no spang!! :D Enjoy Australia XXX

• 01 Oktober 2015 - 10:04

Mariëlle:

Hoi Gerard en Thérèse,
    Alles rustig in de buurt en met jullie huis. Geniet van al het moois wat jullie nog gaan zien en meemaken.
    Spannend hoe je broer gaat reageren zaterdag, Gerard. Er zullen vast traantjes vloeien.
    Fijne vakantie!
    Theo & Mariëlle